نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: آموزش پشتيبان گيري از Website Panel

  1. #1

    Post آموزش پشتيبان گيري از Website Panel

    پشتیبان گیری کامل Website Panel در دو بخش پشتیبان گیری از پایگاه داده و پشتیبان گیری از خود وب سایت پنل صورت می گیرد كه اين دو بخش مجزا از هم هستند، در این قسمت روش پشتیبان گیری خودکار از وب سایت پنل و ذخیره ی آن در یک سرور پشتیبان را آموزش خواهيم داد.

    1) برای پشتیبان گیری ابتدا باید وارد پنل مدیریت سرور خود شویم، سپس در میانه ی صفحه، بخش Hosting Space بر روی گزینه ی Seystem کلیک مي كنيم.

    2) درصفحه جدید، در منوی آبی رنگ سمت چپ با عنوان Hosting Space Menu، روی گزینه ی Scheduled Task کلیک كرده و به صفحه ScheduledTasks يا زمان بندی وظایف هدایت مي شویم.

    3) در این صفحه برای تعریف یک وظیفه با زمان مشخص، بر روی گزینه ی Scheduled Task Add کلیک مي کنیم.

    4) به صفحه جدید Scheduled Task Properties وارد مي شويم، دراین بخش می بایست اطلاعات خواسته شده را با توجه به نیاز خود تکمیل نماییم.

    فیلد هایی که در این بخش نیازمند به مقداردهی هستند عبارتند از:

    1.Task Name: نام وظیفه.

    2.Task Type : نوع وظیفه را از لیست موجود روبروی این گزینه انتخاب و مشخص مي کنیم. بعنوان مثال با انتخاب گزینه ی «backup»، از وب سایت پنل سرور در زمان و مسیر مورد نظر، پشتیبان تهیه و ذخیره می گردد، یا با انتخاب گزینه ی «backup database» از فایل های بانک اطلاعانی مشخص شده در زمان و مسیر مورد نظر، پشتیبان تهیه و ذخیره خواهد شد. برای ذخیره پشتیبان در فضای پشتیبان راه دور نوع وظیفه را «Send Files via Ftp» قرار مي دهیم.

    3.Task Parameter: پارامترهای وظیفه را مشخص می کند. فیلدهای این قسمت با توجه به نوع وظیفه انتخاب شده متفاوت خواهد بود. برای نوع وظیفه «Send Files via Ftp»، پارامترها را بصورت زیر تنظیم مي کنیم:

    • در بخش Space File مسیر فایلی که می خواهیم انتقال دهیم را مشخص مي کنیم.
    • در بخش FTP Server آدرس ip سرور ftp (فضای پشتیبان راه دور) را وارد مي کنیم.
    • در بخش FTP Username نام کاربری و در FTP Password رمز عبور فضای پشتیبان راه دور را وارد مي کنیم.
    • در بخش FTP Remote Folder مسیری که می خواهیم فایل ها پس از انتقال در آن قرار گیرد.

    4.Schedule: زمان اجرای وظیفه را با توجه به نیاز خود مشخص مي کنیم:

    • با انتخاب Daily وظیفه هر روز در ساعت مشخص شده در Start Time كه زمان شروع است، اجرا خواهد شد.
    • با انتخاب weekly وظیفه هر هفته در ساعت مشخص شده در Start Time و در روز مشخص شده در Day of the Week (چندمین روز هفته)، اجرا خواهد شد.
    • با انتخاب mountly وظیفه هر ماه در ساعت مشخص شده در Start Time و در روز مشخص شده در Day of the Month (چندمین روز ماه)، اجرا خواهد شد.
    • با انتخاب once وظیفه تنها یکبار، در زمان مشخص شده اجرا خواهد شد.

    5.Enabled: فعال یا غیر فعال بودن وظیفه را تعیین می کند.

    6.Priority: اولویت وظیفه را تعیین می کند. چنانچه چند وظیفه برای یک زمان تعریف شده باشد، به کمک این گزینه می توانیم ترتیب اولویت اجرا شدن آن ها را مشخص كنيم.

    7.Max Execution Time: حداکثر زمان اجرای وظیفه تعیین می شود.

    نکته:

    *چنانچه تمایل دارید تنها از یک اکانت مشخص پشتیبان تهیه گردد، کافیست وارد پنل مدیریت آن اکانت شده و از بخش Hosting Space، بر روی گزینه ی Scheduled Task کلیک نموده و بقیه ی مراحل را مانند بالا طی نمایید.

    *برای تهیه نسخه پشتیبان از پایگاه داده، تنها باید نوع وظیفه را بر روی backup database تنظیم نموده و بقیه ی مراحل را طی نمایید.
    ویرایش توسط zahra-nasiri : 12-31-2014 در ساعت 09:36 AM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما امکان ویرایش پست های خود را دارید .
  •  
Untitled Document